-

Nieuwste

Aan kanker zieke Nadège heeft nog één grote droom

Nadège

Het gaat niet goed met de voormalig huishoudster van Chateau Meiland, Nadège Coffinet. Nadège is getroffen door kanker en moet de komende tijd bestralingen en een operatie ondergaan. Uiteraard wil ze terug gezond worden, maar ze heeft nog een andere vurige wens.

Onlangs onthulde Nadège dat ze aan darmkanker lijdt. De ziekte lijkt nog slechter dan aanvankelijk gedacht. Ze laat het hoofd echter niet hangen. Haar grote droom is om naar Nederland te reizen voor een hereniging met de Meilandjes.

Grote shock

De huishoudster vertelt: “De situatie is zo ernstig dat ze het onderzoek dat voor april stond gepland, niet afwachten. De ziekte zit in een groot deel van mijn darm.” Deze week begon ze met de bestralingen. “Dat zal twee maanden duren. Dat was een enorme shock om te horen. Zo hopen ze dat de pijn weg gaat en het rustiger wordt in mijn dikke darm. En dan gaan ze bekijken wanneer de operatie kan plaatsvinden.”

De komende tijd zal haar leven grotendeels bestaan uit bezoeken aan het ziekenhuis. “Mijn leven staat op z’n kop. Dit is het ergste scenario dat je kunt bedenken. Hopelijk kan ik over een poosje zeggen dat het weer goed met mij gaat.”

Grote droom

Ze wil natuurlijk beter worden, maar ze zou ook graag nog eens met de Meilandjes willen optrekken. “Ik zou dolgraag met mijn hond Eliot naar Nederland willen komen en dan gaan wandelen over het strand van Noordwijk, waar de familie Meiland woont.”

Hoewel er wel eens ruzie is geweest, mist ze de Meilandjes heel erg. “Ik zou ze zo graag nog een keer terug willen zien. Door corona kon ik van de ene dag op de andere niet meer werken op het chateau. Nu ik vaak thuis ben, denk ik na over mijn leven. Dat is niet altijd makkelijk geweest. Bij de familie voelde ik mij thuis, alsof ik bij ze hoorde.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder