Nieuwste
Radio 1-presentator komt uit de kast als non-binair en verandert naam

Lara Rense, die jarenlang ervaring heeft als nieuwspresentatrice op NPO Radio 1, onthulde maandag om 17 uur dat ze non-binair is. Ze wil voortaan Lara Billie Rense worden genoemd.
Lara Billie Rense stak van wal: “U denkt misschien Lara Billie? Waar is Lara? Ik ben er nog steeds hoor. Vanaf vandaag met een tweede naam en dat is een primeur voor deze mooie nieuwszender Radio 1. Tot u spreekt de eerste non binaire radiopresentator van Nederland.”
Wedergeboorte
Lara Billie zegt dat zij/hij de eerste non-binaire radiopresentator van Nederland is. “Het voelt als een soort wedergeboorte en dat vier ik graag met jullie.” Mensen die zich niet man of vrouw voelen, of precies evenveel man als vrouw, worden non-binair genoemd.
Niet iedereen blij
Toch was er ook heel wat kritiek op de coming out van Lara. Een twitteraar vindt: “Dit lijkt me bij uitstek een privé-aangelegenheid die je gewoon thuis viert en niet op de publieke nationale nieuwszender. (behalve natuurlijk als er een bepaalde nationale agenda gepust zou moeten worden.”
Een echte primeur voor NPO Radio 1. Vanaf vandaag is het niet Lara Rense, maar Lara Billie Rense. Die presenteert als eerste non-binaire radiopresentator op de zender: pic.twitter.com/6mH8ulf5Er
— NPO Radio 1 (@NPORadio1) February 21, 2022

Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.