Nieuwste
Platenlabel geeft Lil’ Kleine de doodsteek: ‘Drie miljoen armer’
Nadat Lil’ Kleine zijn verloofde Jaimie Vaes zwaar mishandelde, krijgt hij van Sony een financiële mokerslag. Het platenlabel schort hun samenwerking op. Dat kost hem naar verluidt drie miljoen euro.
Omdat het platenlabel zich niet wilde uitspreken, kreeg Sony Music een week lang bagger over zich heen. Nu is de kogel toch door de kerk. Het label bracht een verklaring naar buiten en dat gaat hem drie miljoen euro kosten.
Zeer serieus
Sony geeft mee: “Sony Music neemt de aantijgingen tegen Lil Kleine zeer series en tolereert op geen enkele manier het gedrag dat te zien is op de beelden die rondgaan op sociale media. Dit conflicteert ernstig met de waarden van ons bedrijf. Sony Music (…) heeft besloten om de werkrelatie met Lil Kleine stop te zetten.”
Dit is vooral pijnlijk omdat de samenwerking nog goed en wel moest beginnen. Zijn vorig platenlabel Top Notch zette de promotie van zijn album Ibiza Stories ook al stop. “We zijn met alles gestopt rondom Lil Kleine op TikTok, Instagram, YouTube en Twitter”, lieten zij al weten.
Geen voorschot
In Shownieuws vertelt Albert Verlinde dat dit de rapper een berg geld gaat kosten. “Hij heeft zelf gezegd dat hij een voorschot gekregen heeft van 3 miljoen. Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je een voorschot krijgt van 3 miljoen. Ik denk eerder een soort garantie van 3 miljoen voor de komende jaren.”
Die drie miljoen daar kan Kleine wellicht naar fluiten. “Dat is denk ik de reden, want iedereen zei: ‘Waarom reageert Sony zo laat?!’ Iedereen was vroeg. Bij Madame Tussauds ging hij direct de smeltovens in en dit duurde ontzettend lang. Het is een groot bedrijf en die hebben ontzettend veel advocaten erop gezet, van: ‘Kunnen we onder het contract uit?’”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.