Nieuwste
Peter Gillis ondergaat zware medische ingreep

Sinds deze week is Massa is Kassa weer op de buis. Tijdens de eerste aflevering deed Peter Gillis meteen een heftige onthulling. Hij overweegt namelijk een zware medische ingreep.
Eerder onthulde Peter al dat zijn voedingscoach hem adviseerde om iets te doen aan zijn overgewicht. Dat neemt hij heel serieus. “Ik ben me ervan bewust dat je eerder kans maakt op een infarct als je dik bent.”
Klachten
Peter deed al enkele verwoede pogingen om af te vallen, omdat hij klachten ondervindt als een te hoge bloeddruk, cholesterol en suikerspiegel. Vorig jaar viel hij zo vijftien kilogram af. Op zich al een goed resultaat, maar nog niet voldoende.
Onlangs stond hij onder de douche en was zichzelf aan het bekijken. Hij vraagt aan Nicol om zijn rug in te smeren, want daar kan hij zelf niet bij. Nicol antwoordt streng: “Dan moet je eens gaan afvallen.”
Dan geeft Peter toe dat hij ernstig overweegt om een medische ingreep te ondergaan om gewicht te verliezen. Hij zegt: “Ik zit er toch over na te denken om die maagverkleining te doen, die ik eigenlijk lang geleden al wilde doen. Kijk: met zo’n maagverkleining kan ik zo weer terug naar de 85 kilo, wat ik toen ooit woog.”
Nicol grote schuldige
Nicol is niet voor het idee te vangen. Ze legt uit: “Schat, als jij 85 kilo weegt, dan ben je Peter niet meer.” Peter belt zijn afvalcoach, maar ook die vindt het maar een enge ingreep.
Peter is niet akkoord. Volgens hem is hij ooit eens 45 kilo afgevallen. “Maar toen kende ik Nicol nog niet”, vindt Peter. De bungalowparkmagnaat zegt dat Nicol te ongezond eten voor hem bereidt, zoals gebakken aardappelen met mayonaise.

Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.