Nieuwste
Man ligt al drie jaar dood in zijn woning in Amsterdam
Een man heeft wellicht drie jaar lang dood in zijn Amsterdamse woning gelegen. Pas deze week is zijn lichaam aangetroffen. Volgens de politie is er geen misdrijf in het spel.
Het is niet duidelijk hoe het kon dat de man zo lang niet gevonden is. Buren zeggen dat ze tevergeefs contact opnamen met de politie en de woningbouwvereniging.
Een bewoner reageert verbaasd: “De politie heeft wel een paar keer naar binnen gekeken, maar ze zagen gewoon niks.” Volgens een andere vrouw kon de man geen Nederlands. “Hij kwam altijd met brieven die hij kreeg van allerlei stichtingen en bedrijven, die vertaalden we dan in het Engels voor hem.”
Geen spoed
De politie bevestigd het nieuws en zegt dat de man inderdaad aanzienlijke tijd in zijn woning lag. Een woordvoerder legt uit: “De politie is één keer bij de woning gaan kijken, maar omdat er geen sprake was van spoed hadden wij geen toestemming om naar binnen te stappen. Als wij het idee hadden dat deze persoon in gevaar was of was overleden, dan waren wij naar binnen gegaan.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.