Nieuwste
Johan Derksen haalt uit naar Ajax-vrouwen: ‘Karakterloze klikkers!’

Johan Derksen is niet van plan zijn uitspraken over de Ajax-vrouwen die naar de media stapten in te trekken. Hij vindt de slachtoffers van voetbaldirecteur maar ‘karakterloze klikkers’.
NRC Handelsblad sprak enkele dames bij Ajax die last ondervonden van het vieze gedrag van Overmars. Ze durfden dit intern niet te melden en daarom stapten ze naar de media.
Maandag zei Johan in VI Vandaag dat hij dat heel laf vindt. Collega Wilfred Genee kwam daar gisteren op terug. “Op het moment dat er dus grensoverschrijdende dingen gebeuren zoals bij Ajax en jij zegt: ‘Ja, ze moeten maar even naar de directie lopen’…”
Johan bijt van zich af: “Oh, hier komt de ethicus weer! Kijk, je komt je gelijk weer halen, maar ik vind dat als zo’n vrouw een dickpic gestuurd krijgt, dan zou ik met mijn telefoontje naar Overmars lopen en zeggen: ‘Klootzak, wie denk je nou dat je bent!’”
Klikspanen
Daarna ontstaan een geanimeerde discussie. Wilfred: “Maar dat geldt toch niet voor elke vrouw dat die zo stevig in haar schoenen staat?” Johan: “Nee, blijkbaar, en dan gaan ze klikken bij het NRC!” Wilfred: “Dat is toch niet klikken?” Johan: “Nou ja, dat vind ik dan karakterloos. Dan ga je een andere weg zoeken, maar de weg naar Overmars.”
Hysterisch
Wilfred vraagt zich af: “Maar iemand die daar zó’n moeite mee heeft en het zo eng vindt om dat te doen? Dat kun je je toch voorstellen? Dat die dat eng vindt?” Johan verdedigt zich: “Ja, maar ik ga helemaal niet met de presentator in discussie. Dit is mijn mening. We worden een beetje hysterisch, hè? Er is één gek die z’n lul fotografeert in het schijthuis bij Ajax en dan komt er een professor op tv die ons de schuld ervan geeft.” René antwoordt sussend: “We moeten daar niet in meegaan, joh.”

Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.