Nieuwste
Discotheken gooien vanaf zaterdag 12 februari elke nacht hun deuren open
Vanaf volgende week zaterdag gaan discotheken en nachtclubs de deuren weer gewoon openen. Brancheorganisatie Nachtbelang en het Overleg Amsterdamse Clubs geven aan dat ze het beu zijn dat het kabinet hen altijd over het hoofd ziet. Alle clubs in het land gaan daarom uit protest open.
In een filmpje op Instagram van de actie ‘De nacht staat op’ is te horen: “En niet voor één nacht, maar gewoon weer elke nacht. Iedereen verdient de nacht om zichzelf te leren kennen of te zijn. Wie dat niet inziet, zit te slapen. Daarom staat de nacht op om de overheid en iedereen weer wakker te schudden.”
Een woordvoerder legt uit dat ze zo de nachtclubs weer onder de aandacht willen brengen. “We merken dat dat helemaal niet gebeurt en dat doet gewoon pijn na al twee jaar dicht te zijn.”
De woordvoerder gaat verder: “Met de actie willen we zelf laten zien hoe we weer veilig open kunnen.” Nu zou hun doelgroep elkaar opzoeken en zelf feestjes organiseren, en niet altijd op een veilige manier. “Wij kunnen dat veel veiliger doen met beveiligers, barpersoneel en goede afzuiginstallatie.” De clubeigenaars gaan wel controleren op het coronatoegangsbewijs.
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.