Nieuwste
Vrees dat tijdelijke coronapas nooit meer verdwijnt
Enkele partijen in de Tweede Kamer vrezen dat de coronapas een permanent middel wordt in de bestrijding van het coronavirus. Ze wijzen erop dat het ergste van de coronacrisis nu wel achter ons ligt.
SP’er Maarten Hijink zei woensdag tijdens het Kamerdebat over de maatregelen: “Toen het toegangsbewijs vorig jaar werd ingevoerd, zei de toenmalige minister dat het een tijdelijke maatregel was die alleen zou worden ingezet om festivals mogelijk te maken. Je ziet nu dat maatregelen beginnen als crisismaatregel en stukje bij beetje semipermanent of helemaal permanent worden.”
Ook ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers is bezorgd. “Een nieuwe fase rond corona betekent dat we niet op dezelfde manier kunnen doorgaan.” Hoewel de coronapas altijd bedoeld was als tijdelijke maatregelen, mag het kabinet dat vertrouwen niet schaden, zo vindt hij.
Kuipers
Minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers zegt de tijdelijkheid van de coronapas te willen bekijken. “Dan hebben we hier ook opnieuw een gesprek.” De minister benadrukt dat er meer tijd nodig is om meer te leren over het virus. “Hoe meer tijd we daarvoor hebben, hoe meer ervaring we opdoen en hoe meer we hiervan leren.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.