Nieuwste
Manager tegen slachtoffer: ‘Is compliment dat Marco Borsato in je billen knijpt’
Na de BOOS-reportage durven meer en meer vrouwen een boekje open te doen over de handtastelijkheden achter de schermen van The Voice. Ook Esmee Denters had een nare ervaring met Marco Borsato. Ze vertelde het aan haar manager, maar die negeerde het compleet. “Hij zei stel je niet aan, zie het als een compliment.”
Niet verwonderd
De zangeres laat op Instagram weten dat ze verbolgen is over het machtsmisbruik van de mannelijke coaches van The Voice. “Al zeg ik eerlijk ik ben niet geheel verbaasd. Ik heb Marco een keer in het echt ontmoet en hij kneep vanuit het niets in mijn bil.”
Compliment
De zangeres stond toen na een optreden samen met Marco op het podium. Ze getuigt: “Er waren andere mensen om ons heen, maar blijkbaar was ik de enige die dit gedrag raar vond.” Esmee meldde het voorval meteen aan haar manager, maar er is niets mee gedaan. “Ik was er zo van geschrokken dat ik het aan mijn manager vertelde. Die vervolgens zei stel je niet aan, zie het als een compliment.”
Vervolgens besloot de zangeres om het dan maar niet meer ter sprake te brengen. Ze heeft dan ook veel bewondering voor de kandidaten die nu wel praten. “Ik houd niet van cancel culture en er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, maar hoeveel mensen moeten slachtoffer zijn en naar voren komen voordat ze serieus worden genomen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.