Nieuwste
Linda de Mol wist al heel lang van seksueel wangedrag Ali B
Linda de Mol kwam niet helemaal uit de lucht gevallen toen het schandaal rond The Voice uitbrak. Anderhalf jaar geleden was ze al op de hoogte van het seksueel wangedrag van Ali B. Ook de redactie van het tijdschrift wist hiervan.
In juni 2020 benaderden twee vrouwen de redactie van LINDA om hun verhaal te doen over het seksueel wangedrag achter de schermen van The Voice. Daarop huurde de redactie een freelancer in om onderzoek te doen. Linda besloot echter om niets te doen met deze informatie bij gebrek aan bewijzen. Daarna zochten de bronnen contact met de redactie van BOOS en de rest is geschiedenis.
Vertrouwelijk
De Volkskrant weet dat creatief directeur Jildou van der Bijl de informatie vertrouwelijk overmaakte aan Linda de Mol. De slachtoffers wilden toen niet dat er contact zou zijn met Talpa, het moederbedrijf van Linda. Linda zegt dat ze die info niet deelde met haar broer John de Mol omdat dit de wens zou geweest zijn van de slachtoffers.
Het blad LINDA beweert dat het niet brengen van het verhaal niets te maken heeft met de commerciële en familiale banden. De verklaringen gingen toen alleen over Ali B en niet over haar partner Jeroen Rietbergen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.