Nieuwste
‘John de Mol jatte concept The Voice van deze arme student’
De beerput rond het The Voice-schandaal begint alsmaar harder te stinken. Nu blijkt er niet alleen sprake van seksueel wangedrag tegenover vrouwelijke kandidaten. Naar aanleiding van de recente gevallen van machtsmisbruik, werpt zich nu naar eigen zeggen ook de echte bedenker van het The Voice-concept. De arme student Kevin Ritstier zou het gouden idee in 2009 bedacht hebben. John de Mol ging er vervolgens mee aan de haal.
Het verhaal staat te lezen op showbizzkanaal Reality FBI. Kevin volgde in 2009 de opleiding Fontys CO IEMES. Toen John de Mol naar het college zou komen, is een wedstrijd uitgeschreven om een televisieformat voor te stellen. De jongeman waagde zijn kans en diende het format BZM in, met de latere werktitel The Voice. De Mol liet toen verstaan dat het zeker bij de 10 procent beste ideeën hoorde. De televisiebons beloofde Kevin een stageplaats, maar liet daarna nooit meer iets van zich horen.
Kevin heeft het hard te verduren gekregen in het leven. Zijn vrouw raakte betrokken bij een zwaar auto-ongeluk en moest haar carrière in de topsport opgeven. Hun baby werd geboren met een handicap. Omdat hij simpelweg niet kon opboksen tegen de machtige John de Mol liet hij de kwestie voor wat het was.
Nu echter bij het lezen van alle verhalen rond het machtsmisbruik van The Voice, komt alles weer naar boven. Op GoFundMe is zelfs een crowdfunding opgestart om de jongeman te steunen. Reality FBI publiceert enkele mails die het verhaal moeten bewijzen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.