-

Nieuwste

John de Mol geeft toe in BOOS-aflevering: ‘Op de hoogte sinds 2019’

John de Mol

Nadat RTL de uitzendingen van The Voice of Holland stillegde, is het met spanning uitkijken naar de aflevering van BOOS van Tim Hofland. De televisiemaker voerde maanden onderzoek naar de wantoestanden bij de talentenjacht. Daar komen ook talrijke slachtoffers aan het woord. Ook John de Mol zelf reageert in de aflevering.

NU LIVE VOLGEN

John de Mol zegt dat hij pas in 2019 op hoogte is gebracht over het wangedrag van Jeroen Rietbergen. Dit is de reactie van John de Mol: “Ik was razend. Ik heb hem gebeld: laat alles uit je handen vallen en kom naar mijn kantoor. Ik heb hem alle hoeken van de kamer laten zien. Ik moest me inhouden om hem niet op zijn bek te slaan. Ik heb gezegd; als je dit maar één keer doet, dan ga je er met kop en kont uit.”

“Binnen zijn normale functie van bandleider heeft Jeroen geen machtspositie ten opzichte van kandidaten. Ik heb geen onderzoek laten instellen naar hem. Want het bereikte me de allereerste keer in 2019. Wij hebben bij dat slachtoffer gecontroleerd of het daarna nog gebeurd is. En daarna heb ik nooit meer wat gehoord. Daarna zijn we er wel op gaan letten en daarna heb ik niks meer gehoord en hoop ik maar dat er niks meer is gebeurd.”

De BOOS-reportage kan je nu live volgen:

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder