-

Nieuwste

Huishoudster Nadège maakt comeback in Chateau Meiland

Nadège

De huishoudster van Chateau Meiland, Nadège Coffinet, heeft het heel moeilijk sinds haar ontslag. Martien onthulde pikante zaken over haar liefdesleven en ze heeft het lastig om een nieuwe baan te vinden. Met de verkoop van het kasteel kan de huishoudster er misschien aan het werk.

Slechte verstandhouding

Over het meningsverschil met hun huishoudster vertelde Martien: “Nadège wilde om twaalf uur weggaan, maar krijgt betaald tot één uur. Ook zei ze: ‘Ik heb hier een contract en daar staat in dat ik voor het ontbijt ben en het schoonmaken van de kamers, dus ik hoef helemaal geen vloeren in de was te zetten.’ Nou, dan krijg je een meningsverschil. Daar heb ik helemaal geen zin in.”

Nieuwe eigenaar

Ondertussen vond het kasteel in Frankrijk dan toch een nieuwe eigenaar. Een Nederlands gezin zal het chateau gaan betrekken en misschien nemen ze Nadège wel aan als huishoudster. Zij kent het gebouw immers als geen ander. Dat vindt ook de makelaar: “Zij weet precies waar alles staat en dat vindt de nieuwe koper wel handig. Binnenkort kan Nadège een belletje verwachten.”

De vrouw ziet het wel zitten. Zij reageerde: “Echt? Willen de nieuwe mensen dat ik daar kom werken? Ik ben blij dat er een leuk Nederlands gezin komt te wonen.”

Een nieuw baantje zou overigens goed van pas komen. “Veel zaken zijn failliet gegaan. Ik heb verschillende baantjes gehad, maar allemaal voor een paar uurtjes op een dag. Schoonmaakwerk bij een tandarts, als kassier bij een pizzabedrijf en in verschillende bedrijfsrestaurants. Als ik weer in het chateau zou kunnen werken, zou dat geweldig zijn.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder