Nieuwste
Hofleverancier doet boekje open over Amalia: ‘Fuifbeest’
De Belgische modeontwerper Edouard Vermeulen was in de Paris Match heel loslippig over prinses Amalia. Hij onthult: “Ik zou haar eerder sportief dan verfijnd noemen. Ze is zelfverzekerd, straalt en houdt van… feesten.”
Vermeulen is hofleverancier van het Belgisch koningshuis en ook de Oranjes zijn goede klanten van hem. Hij mocht zelfs mee naar de Griekse vakantievilla van Willem-Alexander en Máxima. “Hun huis kijkt uit op zee en is omgeven door land.” Maar hij is toch vooral onder de indruk van de warmte die ze als familie uitstralen. “Het is een familie zoals alle andere. De sfeer is warm.”
Op wie lijkt Amalia het meest?
Vermeulen zegt dat Amalia met haar vader Nederlands praat en Spaans met haar moeder. Toch lijkt ze volgens hem nog het meest op de koning. “Ze heeft zijn spontaniteit. Ze heeft het hart op de tong en weinig op met protocol. Als ze bij me komt, geeft ze een kus ter begroeting. Amalia is vriendelijk, voor de duvel niet bang en een doorzetter. Totaal niet verlegen.”
Fuifbeest
Vermeulen vervolgt: “Amalia luistert wel, maar doet wat ze wil. Als ze door de stad loopt, moet ze er soms aan herinnerd worden dat ze een lijfwacht mee moet nemen.” De hofleverancier geeft ook mee dat Amalia zeker niet vies is van een feestje. Dat mochten we ook ondervinden op haar achttiende verjaardag.
Cocktails
Ook haar vader had indertijd een reputatie van feestbeest. “Ik zou haar eerder sportief dan verfijnd noemen”, klinkt het diplomatiek. ,,Ze is zelfverzekerd, straalt en houdt van… feesten.” Koning Willem-Alexander werd in zijn jonge tijd zelfs Prins Pils genoemd. Amalia houdt dan weer eerder van cocktails. Zo noemde ze haar paard mojito.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.