Nieuwste
Eloise vindt zichzelf te dik en neemt drastische beslissing
Eloise van Oranje maakt meteen werk van haar goede voornemens voor het nieuwe jaar. De gravin onthulde eerder al dat ze best onzeker is over haar lichaam. Daar wil ze dus dringend iets aan doen. “Gemiddeld 5000 stappen per dag”, laat ze weten.
In Beau Monde bekende Eloise dat ze zich heel onzeker voelt over haar lichaam. Ze liet optekenen: “Niet over iets specifieks, meer typische dingen die ieder meisje heeft.”
Slechte dagen
Eloise houdt van mode en probeert zich altijd stijlvol te kleden. Toch kampt ze met heel wat onzekerheden. Ze vraagt zich soms af of haar lichaam wel goed uitkomt in haar kleding. In het verleden vond ze vooral haar benen niet mooi. Daar is ze nu al een beetje over. “Waarom denk ik dat mijn benen dik zijn? Ik sta er nu iets nuchterder in, maar natuurlijk heb ik soms mindere dagen.”
Haar goede voornemen voor het jaar is dan ook meer bewegen. “Voornemen 1: gemiddeld 5000 stappen per dag per week”, schrijft ze bij een Instagram video.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.