Nieuwste
Roem stijgt Peter Gillis naar het hoofd: levensgroot standbeeld van zichzelf
Peter Gillis en Nicol lieten de kijkers van Massa is Kassa kennismaken met hun nieuwe kasteel. Het pand staat nog in de stijgers en het is allemaal nog een grote puinhoop. Peter maakt zich vooral zorgen om de tuin van het kasteel. Daar wil hij namelijk een levensgroot standbeeld van zichzelf.
Peter en Nicol kochten het kasteel voor een slordige 5,5 miljoen euro. Er moet echter nog heel wat werk gebeuren.
Beeld op ware grootte
Het koppel nodigde kasteeltuinarchitect Fons uit om de inrichting van de tuin te bespreken. Nicol wil daar een grote fontein. “Wat ik wel mooi vind is zo’n fontein. Maar deze is veel te klein, dus daar moet een andere fontein komen”, zei Nicol.
Maar het grote standbeeld van Peter Gillis is toch nog ietsje belangrijker. Gillis legt uit: “Het moet een mooi beeld worden, dat wil ik al zo lang. Het moet een beeld op ware grootte worden.” Peter staat erop dat iedereen het beeld moet kunnen zien, dus de plek waar het komt te staan is cruciaal voor hem.
Bizar
Kijkers vinden het allemaal te gek voor woorden. Iemand merkt op: “Dat je zo vol bent van jezelf dat je een standbeeld op ware grootte van jezelf in je tuin wil. Voor de rest is die heel gewoon gebleven.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.