Nieuwste
Marco Borsato reageert op beschuldigingen grensoverschrijdend gedrag
Marco Borsato heeft eindelijk inhoudelijk gereageerd op de beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag jegens minderjarige meisjes. Zijn advocaat Geert-Jan Knoops bevestigt de ontkenning aan De Telegraaf.
Donderdag kwam Marco bij monde van zijn advocaten met een verklaring. De advocaat legt uit dat de zanger het in eerste instantie niet nodig vond om op deze roddels te reageren. De geruchten houden echter aan en daarom zag Marco zich genoodzaakt stappen te ondernemen.
Marco vroeg het Openbaar Ministerie zelf om de zaak te onderzoeken. Op die manier wil hij zijn naam zuiveren. De feiten zijn wel niet expliciet ontkend. Strafrechtadvocate Caroline Stenger vindt dit opmerkelijk. “Er staat bijvoorbeeld niet in: ‘ik ontken de aantijgingen’.”
Verwarring
Zijn advocaat benadrukt dat Marco de feiten zeker wel ontkent. “Want waarom vraagt hij anders een onderzoek door het OM aan? Voor een ieder die het bericht nog steeds niet begrijpt..: dhr. Borsato ontkent dus de insinuaties.”
De zanger deed wel nog geen aangifte wegens laster en smaad. Daarover zegt de raadsman: “Het gaat nu eerst om onderzoek naar de bron van het kwaad.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.