-

Nieuwste

De Jonge hint op zware lockdownmaatregelen vanwege omnicron

De Jonge

Hugo de Jonge van Volksgezondheid maakt zich zwaar zorgen over de snelle opmars van de omnicron-variant. Omdat deze variant tot een nieuwe coronagolf kan leiden, is het Outbreak Management Team vandaag opnieuw bijeengekomen. Om de verspreiding van het virus tegen te gaan, zijn mogelijk lockdownmaatregelen nodig.

De Jonge zei vrijdag na de ministerraad: “Ik maak mij grote zorgen. We maken ons grote zorgen over de sterk afgenomen bescherming tegen deze nieuwe variant.” Hij vraagt mensen om zo snel mogelijk een boosterprik te nemen. “Niet denken: ik wacht er nog even mee. Nee, als je de kans krijgt, pak die.”

De minister wilde nog niets kwijt over nieuwe en hardere maatregelen. Daarover beraadslaagt het OMT momenteel.

OMT

Ondertussen is het al de 134e keer dat het OMT bijeenkomt om advies uit te brengen aan het kabinet. Vandaag vond dat sneller plaats dan gepland. De omnicron-variant is in Nederland nu al bij ruim honderd mensen vastgesteld. De verspreiding verloopt veel sneller dan bij de andere varianten. Ondanks de snellere verspreiding is het nog niet helemaal duidelijk of mensen er ook daadwerkelijk zieker van zijn.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder