-

Nieuwste

Dave Roelvink schrijft heftige afscheidsbrief aan pasgeboren zoontje

Dave Roelvink

Vanaf morgen is Special Forces VIP te zien op Videoland, waarin tien BN’ers een harde en niets ontziende training krijgen van voormalig Special Forces. Een van de deelnemers is Dave Roelvink en die kreeg het zwaar te verduren.

Zware beproeving

De BN’ers zijn als test twee weken lang zwaar afgesnauwd en gekleineerd. Erik Wegewijs, voormalig officier bij de Special Forces, legt uit: “De wereld waarin de Special Forces operaties uitvoeren is kwetsbaar, onvoorspelbaar, complex en heeft meerdere gezichten. Eigenschappen als mentale veerkracht zijn essentieel. In Special Forces VIPS zoomen we met name in op het gedrag dat de deelnemers vertonen als ze onder constante druk staan. Als zij geen status, geen zekerheid en geen houvast hebben.”

Wegewijs vervolgt: “Wij bepalen voor hen wanneer, hoe en waarom zij uit hun comfortzone gaan. De vraag is of ze in staat zijn om zichzelf hieruit te denken. Of dat ze zich laten leiden door emotie. Beschikken zij over mentale eigenschappen die Special Forces Operators ook bezitten?”

Dave Roelvink schrijft afscheidsbrief

Dave Roelvink beaamt dat ze stuk voor stuk gesloopt en afgepeld werden. Op een bepaald ogenblik moest hij zelfs een afscheidsbrief schrijven aan zijn pasgeboren zoontje. “Dat was een heftig moment, dat doe je liever niet. Maar het geeft wel een beeld van wat die jongens van de Special Forces doen. Dat is het doel van het programma. Laten zien wat die jongens doorstaan en of je daar zelf geschikt voor zou zijn.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Videoland (@videolandonline)

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder