Nieuwste
Zwaar mishandelde Arthur (6) sterft: ‘Niemand houdt van me’
In Engeland is een triestige rechtszaak gestart tegen de ouders van Arthur Labinjo-Hughes. De zesjarige jongen overleed vorig jaar op 17 juni aan hersenletsel. Tijdens het proces komen gruwelijke details naar buiten over de zware mishandelingen die het kleintje moest doorstaan.
Uithongeren
Volgens het OM hielden vader Thomas Hughes en stiefmoeder Emma Trustin bewust eten achter om de jongen uit te hongeren. Wanneer hij wel te eten kregen, strooiden ze er zoveel zout in dat hij zwaar verzwakte.
De jongen werd zowel fysiek als mentaal mishandeld. Arthur moest toekijken hoe zijn vader het shirt van zijn favoriete voetbalploeg aan flarden knipte.
Verdediging ouders
De ouders van Arthur komen met een heel ander, zij het merkwaardig verhaal. Volgens hen zou de jongen zichzelf het hoofdletsel hebben toegebracht. De jongen zou zichzelf nadat hij 14 uur op de gang moest staan opzettelijk van de trap hebben laten vallen. Arthur had wel 130 verwondingen over zijn hele lichaam. Op zijn hoofd en in zijn hals alleen al had hij 30 letsels. De aanklager meent genoeg bewijs te hebben dat het letsel veroorzaakt is door de ouders.
Geluidsfragment
Tijdens het proces liet de aanklager een hartverscheurend geluidsfragment horen. Daarop horen we Arthur huilen en zeggen: “Niemand houdt van me. Niemand gaat me eten geven.” Dinsdag moest het proces gestaakt worden nadat moeder Emma met de ambulance naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd.
these two need everything thrown at them…. Sickens me to the core ? #childprotection https://t.co/CNCjzJtTYk
Arthur Labinjo-Hughes: Six-year-old boy’s cries of ‘no one loves me’ played to murder trial pic.twitter.com/GpptRRNmdZ— Kim (@itsmeitskim) November 24, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.