Nieuwste
Slechte vooruitzichten: aantal coronapatiënten in ziekenhuizen naar 2.000
De komende weken zal het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen stijgen naar rond de 2.000. Momenteel zijn er dat nog 1.300. Op de ic’s gaat het aantal patiënten met corona de komende tijd stijgen van 250 naar 500.
Dat is de prognose die Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) dinsdag deelde in de Tweede Kamer. Kuipers legt uit: “Dat is de piek waarvan was voorspeld dat we die in januari zouden bereiken. Die gaan we in november al halen.”
De voorzitter van het LNAZ wijst erop dat het verloop van de ziekte hetzelfde is als vorig jaar, zij het met drie weken vertraging. Hij zegt: “Het is copy-paste exact hetzelfde. Wat we nu op 1 november zien, gebeurde vorig jaar op 12 oktober.”
Verdere ontwikkeling
Hoe het verloop daarna is, is niet duidelijk. De meest ongunstige berekening gaat uit van 4.000 coronapatiënten in de ziekenhuizen midden december. In het meest gunstige scenario vermindert het aantal patiënten vanaf eind november.
Vaccinaties
Kuipers wijst nog maar eens op het belang van vaccinaties. Hij verdedigt: “Ze werken sterk. Je zou rustig de stelling kunnen verdedigen dat als iedereen in Nederland gevaccineerd was, er van de huidige 1300 opgenomen patiënten meer dan duizend niet in het ziekenhuis zouden hebben gelegen. Dan hadden 250 mensen in de ziekenhuizen gelegen, was er niets aan de hand geweest en hadden we niet hoeven spreiden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.