Nieuwste
Monique Westenberg waarschuwt volgers voor nepper: ‘Trap hier niet in!’
Monique Westenberg is helemaal klaar met de online pesterijen aan haar adres. Nu is er ook een nepaccount onder haar naam opgedoken. Monique waarschuwt haar volgers nu voor deze nepper.
Op Instagram doet een andere persoon zich voor als Monique Westenberg. De account gebruikt bijna dezelfde naam en ook een foto van de blondine. Veel volgers zullen niet beseffen dat het niet gaat om de echte Monique.
In de bio staat te lezen dat dit het tweede account is van Monique. Het zou beheerd worden door het management van Monique. De blondine snapt er niets van. “Sukkels! Dit nep account is bezig mensen toe te voegen onder mijn naam. Weet dus dat dit nep is”, aldus Monique.
Online pesterijen
De ex van André (of zijn ze toch weer samen?) kreeg eerder al te maken met online pestgedrag. Een verbitterde volger stuurde haar onlangs nog beledigingen.
Monique pakte de volger in kwestie hard aan door haar profiel openbaar te gooien. Ze schreef op haar Instagram Stories: “Stuur deze meid vooral veel liefde, want ik denk dat ze verbitterd is. Als je ongevraagd zulke lelijke dingen naar een onbekende stuurt, denk ik dat je vooral veel liefde nodig hebt om te helen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.