-

Nieuwste

Koning Willem-Alexander vraagt 7 ton subsidie per jaar voor zijn favoriete jachtdomein

Willem-Alexander

Koning Willem-Alexander diende een subsidieaanvraag in voor het natuurbeheer van zijn geliefde jachtterrein het Kroondomein in Loo. Hij wil niet dat een groot deel van het domein ruimer wordt opengesteld voor het publiek.

In totaal gaat het om een bedrag van ongeveer 700.000 per jaar gedurende een periode van zes jaar. Dat zou dan om en bij de 4,2 miljoen euro zijn.

De Koning ziet af van een subsidie die hem zou verplichten om het domein meer open te stellen voor het grote publiek. Eerder is besloten dat het Kroomdomein gewoon moet houden aan dezelfde voorwaarden als andere gebieden. Dat zou met zich brengen dat een groot deel van het terrein nog maar een paar dagen gesloten mag worden voor bezoekers.

Jachtdomein

De Oranjes gebruiken het gebied om te jagen. Premier Rutte zegt dat de Koning dit gemiddeld minder dan een keertje per jaar doet.

Uit het boek van Claudia de Breij blijkt dat Willem-Alexander zelfs zijn dochter Amalia op cursus stuurde om een jachtakte te halen. De prinses zal het Kroondomein uiteindelijk erven van hem. “Je moet in elk geval de kennis hebben”, zei hij zijn dochter.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder