-

Nieuwste

Johnny de Mol neemt het op voor relschoppers

Johnny de Mol

Johnny de Mol vindt dat we mild moeten zijn voor de relschoppers die tegen de coronamaatregelen zijn. “Ze worden nu een beetje de mongolen van de samenleving genoemd”, klinkt het.

Niet dat Johnny de coronarellen goedpraat, maar zegt dat dit gewoon een gevolg is van het coronabeleid. “Het valt absoluut niet goed te praten, maar als je gaat kijken: ze hebben geen baan, ze mogen niet naar het voetbal, ze mogen niet het café in en als je dan een reactie krijgt als: ‘Dat zijn de mongolen van de samenleving’, dat rijmt toch ook niet met elkaar?”

Kritiek op beleid

Johnny is niet te spreken over het coronabeleid. Hij heeft het niet begrepen op Mark Rutte en Hugo de Jonge. “Zij moeten dit zelf toch ook wel inzien en erkennen? Dat ze zichzelf op het hoofd krabben en denken: dit werkt niet!”

Ze bakken er niks van

Het verbaast de presentator niet dat het kabinet er niets van bakt. “Missen we dan ook niet een klein beetje een mea culpaatje? Van: ik steek de hand in eigen boezem, we hadden dit gezegd, dat lukt niet, maar dat gebeurt maar niet.”

De oplossing

Hij vindt dat de overheid het over een andere boeg moet gooien. “Het lijkt een herhaling van zetten. Je denkt op een gegeven moment: waar is het plan B? Waar is het grotere plan B? Het rigoureus anders doen.” Johnny heeft alvast een oplossing: “Is het niet gewoon meerdere ziekenhuizen in het land inrichten voor covidpatiënten?”

Hij ziet geen heil in het zich houden aan de basisregels. “Om heel eerlijk te zijn: je doet wel je best, ik ook, maar je doet het niet altijd.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder