Nieuwste
Horeca reageert furieus op nieuwe lockdown: ‘Niet gehoorzamen!’
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) reageert woedend op de nieuwe maatregelen van het kabinet. Ze gaan horecabedrijven die zich niet houden aan de sluiting om 19 uur volop steunen. “De horeca gaat helemaal niet dicht om 19 uur”, klinkt het boos.
Directeur Dirk Beljaarts heeft alle begrip voor horecauitbaters die de vervroegde sluiting aan hun laars zullen lappen. “Na twintig maanden falend overheidsbeleid is het draagvlak bij KHN en ondernemers tot het nulpunt gedaald. We accepteren niet dat er nóg meer maatregelen over de sector worden afgekondigd”, legt hij uit.
Overleven
Volgens hem is het gewoon een kwestie van overleven. “De financiële rek is er echt uit. De aangekondigde steun tijdens eerdere lockdowns is nooit tot 100 procent schadevergoeding gekomen. De grens van het betamelijke is bereikt.” Volgens de koepel werkt het huidige systeem perfect. Hij stipt ook aan dat een horecabezoek een vrije keuze is van mensen.
Alles gegeven
De branchevereniging zegt het niet met zoveel woorden, maar ze steunen de ongehoorzaamheid van hun leden. “We hebben gedurende bijna twee jaar letterlijk alles gegeven en opgeofferd voor de volksgezondheid, want die staat ook bij ons op nummer 1. Maar het is echt een brug te ver om deze nieuwe maatregelen door te voeren, zonder de geringste onderbouwing.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.