Nieuwste
Dramatische coronacijfers: meer dan 1.100 ziekenhuisopnames in cruciale week
Uit cijfers van het RIVM blijkt dat het aantal ziekenhuis- en ic-opnames de voorbije week enorm gestegen is. Bijzonder slechts nieuws voor vrijdag. Dan buigt het kabinet zich immers over nieuwe maatregelen. De positieve tests stegen met 45 procent. Een driest bijna record.
De impact van de verstrengde maatregelen is nog niet meetbaar. RIVM-topvrouw Aura Timen waarschuwt dat het weken duurt vooraleer de effecten zichtbaar zijn. Het kabinet wil de situatie bekijken tot 12 november. De grote vraag is of ook het aantal ziekenhuisopnames mee gaat stijgen met het stijgend aantal positieve tests.
Strengere maatregelen
Op amper een week tijd belandden 1.137 Nederlands in het ziekenhuis met corona. 204 patiënten zijn doorverwezen naar de ic’s. Vanuit de zorg klinkt de roep om strengere maatregelen alsmaar luider. Limburgse ziekenhuizen hebben het over code zwart. Dokters van de spoedeisende zorg trokken eerder al aan de alarmbel. Verschillende ziekenhuizen kondigden een tijdelijke opnamestop aan omdat ze de instroom van coronapatiënten niet meer kunnen verwerken.
De ziekenhuisdirecteuren pleiten niet alleen voor strengere maatregelen, maar ook voor een versnelde toepassing van de boosterprik.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.