-

Nieuwste

Jan Smit uitgescholden voor achterlijke paling

Jan Smit

Jan Smit is zwaar door de mangel gehaald. Zo kreeg hij het verwijt een achterlijke paling te zijn. Nu slaat de zanger hard terug.

Minder geweten is misschien dat Jan Smit lid is van het bestuur van FC Volendam. De zanger is natuurlijk blij dat zijn ploeg nu het klassement van de Keuken Kampioen Divisie aanvoert. Trots tweet hij: “Wie staat bovenaan?”

De zanger twijfelt er niet aan dat zijn club volgend jaar promoveert. “Nog een half jaartje, dan spelen we dat gewoon hè.”

Fans van andere clubs kunnen er niet om lachen. “Zo lang ze punten in mindering blijven geven aan ADO zitten jullie goed”, klinkt het bij een man genaamd Gerard.

Scherpe reacties

Andere voetballiefhebbers reageren minder vriendelijk. Mark tweet: “Daar moet op gesnoven worden!” Daarmee verwijst de twitteraar naar het coke-imago van de zanger. Ashwin gaat dan weer los op de vraag wie er op nummer één staat. Hij schrijft: “Dat zie je zelf toch ook wel? Achterlijke paling.”

De zanger laat het er niet bij zitten. “En hierom hou ik nou zo van Twitter en al het moois dat Nederland te bieden heeft! Als je gewoon trots bent op je voetbalclub.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder