Nieuwste
Zware bosbranden leggen woning Frank Jansen helemaal in de as
Interieurstylist Frank Jansen beleeft een ware nachtmerrie. De bosbranden in het zuiden van Frankrijk verwoestten een dienstwoning op zijn terrein.
Frank heeft zo al een moeilijk jaar achter de rug, maar de ellende houdt niet op. Hij bevestigt aan De Telegraaf: “Ik wist niet wat ik hoorde toen ik maandagavond tegen middernacht door mijn Franse hulp werd gebeld met het bericht dat zijn vrouw en hij halsoverkop hun bezittingen bij elkaar hebben moeten rapen en in allerijl zijn vertrokken. Ze dreigden slachtoffer te worden van de branden die Saint-Tropez momenteel teisteren.”
Compleet verwoest
In het huis wonen een Franse hulp en zijn echtgenote. De dienstwoning ligt helemaal in de as. Frank getuigt: “Ze hebben niets kunnen meenemen en zijn alles kwijt. De inboedel, hun kleding en zelfs hun paspoorten. Als ik het goed heb begrepen, waren de branden aan het einde van de middag ontstaan. Door de enorme droogte en de keiharde wind hadden de vlammen zó snel om zich heen gegrepen, dat ze van de politie geen minuut langer mochten blijven.”
In shock
De realityster is in shock en intens verdrietig over wat er heeft plaatsgevonden. “Niet alleen de dienstwoning, maar ook de andere gebouwen op het terrein bij het huis zijn tot de grond toe afgebrand. Het zwembad is één grote modderpoel. De buurman heeft nog geprobeerd om met het water uit mijn zwembad de vuurzee, die zijn huis in vlam zette, te blussen. Maar het mocht niet baten.”
De hel
Gelukkig blijf zijn eigen woning van de vlammenzee gespaard, al staat dat nu in een zwartgeblakerde woestenij. Frank zegt dat het daar op de hel moet lijken. Over de materiële schade hoeft hij zich eigenlijk geen zorgen te maken, want alles zou goed verzekerd zijn.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.