Nieuwste
Professor weigert ‘zwangere mensen’ te zeggen in plaats van ‘zwangere vrouwen’
Een Harvard-professor, Carole Hooven, krijgt het verwijt dat ze zich schuldig maakt aan transfobie. De professor weigert immers ‘zwangere mensen’ te zeggen in plaats van ‘zwangere vrouwen’.
Carole Hooven is professor evolutionaire biologie. In een interview met Fox getuigt de vrouw dat ze onder druk staan om genderneutrale termen te hanteren. Collega’s eisen dat ze zou spreken over zwangere mensen en niet over zwangere vrouwen.
Wetenschap gebouwd op feiten
Hooven legt ook uit waarin zij daar niet in wil meegaan. “Dat is best onmogelijk in het vak biologie. Wetenschap is gebaseerd op feiten. En het is een feit dat er twee seksen zijn: vrouw en man. En wat we produceren, maakt dat we tot een van de twee behoren. Produceer je eieren, dan ben je een vrouw. Produceer je sperma, dan ben je een man. Tegenwoordig lijkt het alsof biologie er niet langer toe doet, enkel hoe we ons voelen en identificeren lijkt nog belangrijk.”
Collega’s woedend
Een collega kon niet lachen om de verklaringen van Hooven en viel haar aan. “Inclusief taalgebruik zoals ’zwangere mensen’ toont respect voor iedereen die de mogelijkheid heeft om zwanger te worden, niet alleen vrouwen. Het is belangrijk dat studenten geneeskunde en biologie die inclusieve taal leren en kunnen hanteren”, klinkt het.
As the Director of the Diversity and Inclusion Task Force for my dept @HarvardHEB, I am appalled and frustrated by the transphobic and harmful remarks made by a member of my dept in this interview with Fox and Friends: https://t.co/kiBwkaqLGM#medtwitter
— Laura Simone Lewis (@LauraSimoneLew) July 30, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.