Nieuwste
Montana Meiland klaagt: ‘Kan geen huis kopen vanwege wooncrisis’
Montana Meiland is duidelijk het minderbedeelde Meilandje. De zus van Maxime zegt dat ze zich geen koophuis kan permitteren.
Montana zegt dat ze de hoop om een huis te kopen in Noordwijk heeft opgegeven. Momenteel is er een grotere vraag aan koopwoningen dan er aanbod is. Dat leidt dan tot vreemde situaties op de woningmarkt. Haar ouders Martien en Erica hebben dat probleem niet. Zij kochten voor meer dan 2,5 miljoen een villa.
Opgegeven
Montana legt uit: “Ik heb de zoektocht eigenlijk een beetje opgegeven, want het werd alleen maar lastiger. Op een gegeven moment had je en bezichtiging en dan werd er een paar dagen van tevoren gebeld met de mededeling: ‘Het is al verkocht, je bezichtiging gaat niet door’. Toen heb ik het maar losgelaten.”
De rest van de familie lukte het wel. “Misschien zitten wij ook met een ander budget, waarin het toch weer moeilijker is, zij zaten iets hoger”, vertelt ze.
Babywens
Montana heeft ook een uitgesproken kinderwens. Daarom blijft ze voorlopig gewoon in de flat van haar vader wonen. Daarover zegt de realityster: “Ja, ik zit nu hier, maar soms ook bij Dirk in Leiden. We hebben nu dus én het strand én het stadsgedeelte. We wonen in die zin nog niet officieel samen, we reizen een beetje over en weer, net hoe het uitkomt.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.