Nieuwste
Maxime Meiland verloor halve ton door kritiek in media
Maxime Meiland liep meer dan een halve ton mis door het mislukken van haar kledinglijn Monciel. De media ontdekte namelijk dat ze haar spullen gewoon inkocht bij AliExpress.
Alsmaar meer BN’ers en zelfverklaarde influencers kopen gewoon kleding bij een Chinese marktplaats en verkopen ze dan voor veel meer geld. Dat is precies wat Maxime deed onder de naam Monciel.
Omdat niemand het nog wilde kopen, moest Maxime haar winkel gedwongen opdoeken. De mediarel kostte haar meer dan 50.000 euro.
De dochter van Martien treurt: “Het flopte. Dat was ontzettend balen, want ik was er anderhalf jaar mee bezig geweest en ben meer dan een halve ton kwijtgeraakt.”
Door de mand gevallen
Ze legt de schuld bij de media omdat die haar ontmaskerde. Toch kijkt ze ook een beetje in eigen boezem. Daarover vertelt ze: “Ik heb er bewust voor gekozen om een bestaande collectie van een fabrikant aan te passen, omdat ik het eng vond om helemaal vanaf nul te beginnen. Dat kon volgens de media niet door de beugel, wat overal breed werd uitgemeten.”
Maxime zegt ook dat ze haar lesje nu wel geleerd heeft, al blijft het kriebelen. De blondine besluit: “Het lijkt me nog steeds te gek om zoiets op te zetten, maar zelf produceren ga ik nooit meer doen. Dat kost zoveel geld, dat zou ik niet meer durven.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.