Nieuwste
Erica wil niet meer samen met Martien over straat lopen
Erica en Martien Meiland wonen ondertussen weer gewoon in hun oude vertrouwde woonplaats. De realitysterren moeten er wel nog even aan wennen.
Erica wil niet meer met Martien over straat, omdat hij gewoon te veel fans heeft. “Hoe zielig het ook voor hem is”, zegt ze.
De Meilandjes zijn even niet meer op televisie, maar daardoor is hun populariteit er niet minder op. Erica meent dat ze zelfs nog populairder zijn. De blondine vertelt: “Martien kan bijna niet over straat. Als hij naar de supermarkt gaat, moet hij zes keer op de foto.”
Daarom doet Erica haar boodschappen nu alleen en niet meer met Martien. Meer nog: ze wil gewoon niet meer met Martien buiten komen. Met Maxime kan ze nog wel gewoon naar de winkel. “Ik kan makkelijk over straat en Maxime ook. Eigenlijk is dat wel zielig”, vertelt de kasteelvrouw.
Keerzijde van de roem
Martien vindt het geweldig om in de schijnwerpers te staan. In Chateau Meiland eist hij alle aandacht op. Hij wil niets liever dan in het middelpunt van de belangstelling staan. Soms wil hij ook gewoon zelf dingen doen. “Hij wil ook weleens op het strand wandelen met de honden. Dat is echt een nadeel van de roem”, legt Erica uit.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.