Nieuwste
Eloise van Oranje haalt uit naar de haters: ‘Niet arrogant en verwend’
Eloise van Oranje krijgt als dochter van prins Constantijn en prinses Laurentien constant af te rekenen met vooroordelen.
Mensen noemen haar verwend en arrogant. Maar is dat wel zo? De gravin vertelt in Grazia: “Door mijn achternaam hebben sommige mensen een bepaald beeld van mij. Zoals onbenaderbaar, arrogant of verwend. Het is apart om te zien hoe mensen allerlei ideeën kunnen hebben door alleen naar de ‘bovenste laag’ te kijken. Dat zie ik zoveel om me heen.”
Ze vindt het raar dat er een heleboel dingen over haar geschreven en gezegd worden die helemaal niet waar zijn. Eloise stoort zich mateloos aan die vooroordelen, maar toch laat ze het niet aan haar hart komen.
Gewoon meisje
Eloise zegt dat ze maar een gewoon meisje is dat zich af en toe ook onzeker voelt. Ze wordt naar eigen zeggen vooral onzeker van al die perfecte kiekjes op Instagram.
Eerder vertelde ze al over haar oplossing. “Hoe ik daarmee omga is wel echt mensen ontvolgen waarvan ik de hele tijd denk: jij bent zo mooi, was ik maar zo. Heel de tijd iets anders willen zijn dan dat je eigenlijk bent. Waarom zou je iemand volgen waarmee je jezelf alleen maar gaat vergelijken?”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.