Nieuwste
Bezoekers vakantiepark Peter Gillis boos: ‘Poep, bloed en schimmel’
Enkele bezoekers van het vakantiepark van Peter Gillis gooien letterlijk met bagger. Volgens hen zit het park vol bloed, schimmel en poep.
Vooral bij zijn vakantiepark in Prinsenmeer in Asten zouden er problemen zijn. RTL Boulevard wijdde er deze week een heel item aan.
Het programma toonde bewijzen van de Facebook-pagina ‘Gedupeerden Oostappen Vakantieparken’. Aan het woord is Ricardo: “Het park is dramatisch achteruitgegaan. Echt bizar. Er is zoveel geld betaald. Voor wat?! Voor stront, voor lekkages, voor gaten, voor bloed op banken. Viezigheid, schimmel. Dat kan niet.”
De man vervolgt: “Op tv ziet heel Nederland onwijs mooie dingen en misschien denken gezinnen wel: daar gaan we een keer heen! Daar gaan we voor sparen! Nou, ik wil al die mensen een boodschap brengen: wacht even tot het huiswerk hier is gedaan. Leg je centjes aan de kant.”
Chantage
Peter Gillis van zijn kant erkent dat er misschien hier en daar problemen zijn, maar dat een en ander fel overdreven is. Volgens Peter zijn er namelijk ook personen die een slaatje willen slaan en hem chanteerden. Ze willen naar verluidt 15.000 euro, anders stappen ze naar een televisieprogramma met hun klachten.
De jongens van PowNed haalden Peter Gillis voor de camera voor een reactie.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.