-

Nieuwste

Antwerpse dierentuin legt vrouw contactverbod met chimpansee op

Adie Timmersmans kreeg een opzienbarende brief van de dierentuin van Antwerpen: ze mag geen contact meer hebben met chimpansee Chita.

Adie bezoekt de dierentuin elke week en ze heeft een geweldig contact met Chita. Ze spelen dan uitgebreid voor het raam. Toch is dit gedrag niet goed voor de aap. De andere chimpansee sluiten hem dan uit de groep en dat is slecht voor zijn welzijn. De Vlaamse vrouw vertelt voor de camera van de lokale omroep ATV: “We hebben een soort verhouding, zal ik maar zeggen.”

Een dierenverzorgster legt uit waarom het contactverbod er kwam. “Als Chita continu bezig is met bezoekers laten de andere apen hem links liggen en beschouwen ze hem niet als een deel van de groep, terwijl dat juist wel belangrijk is. Hij zit dan buiten de bezoekuren in z’n eentje.” De woordvoerster vertelt ook dat het verbod er niet zomaar kwam. De vrouw werd immers al verschillende keren gewaarschuwd.

Adie is erg aangeslagen. In tranen vertelt ze verongelijkt: “Andere tientallen bezoekers mogen wel contact maken. Waarom ik dan niet? Ik zie Chita graag, en hij mij.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder