-

Nieuwste

Willem-Alexander ongemakkelijk tijdens fotoshoot na overlijden De Vries

Willem-Alexander fotoshoot juli 2021

Koning Willem-Alexander en koningin Máxima staan vrijdag een beetje ongemakkelijk voor de lens tijdens de jaarlijkse zomerse fotoshoot.

Vooraleer vragen van de pers te beantwoorden, stond de koning stil bij het overlijden van Peter R. de Vries en de overstromingen in Limburg.

Willem-Alexander steekt van wal: “De aanslag en zijn dood zijn een verschrikking, zeker voor degenen die bij hem recht zochten. Ik denk dat er wat dat betreft al heel veel gezegd en geschreven is over een bijzonder mens en ik wens zijn nabestaanden heel veel kracht toe. Ik weet dat er onder jullie (hij heeft het dan over de verzamelde pers, red.) ook mensen bij zijn die hem kenden.”

Besproken aan keukentafel

Máxima onthult dat de aanslag op De Vries ook aan de koninklijke keukentafel besproken is. “Zij zijn ook heel erg geschrokken en vragen zich af hoe zoiets midden in Amsterdam kan gebeuren”, vertelt ze over de reactie van haar dochters.

Willem-Alexander treedt zijn vrouw bij: “Wij dagen onze kinderen ook altijd uit om te discussiëren. Het kan toch niet waar zijn dat je niet je werk kunt doen in dit land? Je hoeft het niet eens te zijn met elkaar, maar dit doe je niet.”

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Koninklijk Huis (@koninklijkhuis)

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder