-

Nieuwste

Qmusic-miljonair Mattie Valk stuurt vrijwilliger met collectebus weg

Mattie Valk

Een vrijwilliger met een collectebus kreeg het deksel op de neus toen hij bij Qmusic-miljonair Mattie Valk aanbelde.

Collecteurs halen vaak geld op voor goede doelen zoals het Leger des Heils of Het Gehandicapte Kind. Daarbij rekenen ze op de gulheid van hun medemens. Qmusic-miljonair Mattie Valk stuurde ze ongenadig de laan uit.

Geen eurocent

Dat vertelt Mattie zelf in een interview met Beau Monde. Hij onthult: “Gisteren stond er iemand van een goed doel voor de deur en heb ik ‘sorry’ gezegd. Ik steun heel veel stichtingen en vind het moeilijk om ‘nee’ te zeggen. Zoals Marieke vaak zegt: ‘Als je iets wilt verkopen en Mattie tegenkomt, dan heb je de jackpot’.”

De persoon met de collectebus kreeg dus geen eurocent. “Het is ook een keer genoeg, dus daar probeer ik aan te werken.”

Breed laten hangen

Mattie laat het graag breed hangen. Hij geeft vooral geld uit aan kleding. “Dat vind ik echt leuk, een winkel in en denken: dit is te gek. Online shoppen kan ik niet zo goed, dat komt door wat ik bij mijn vriendin zie. Zij is tijdens de coronacrisis in haar eentje een postorderbedrijf begonnen. Er komt zo veel binnen en er gaat zo veel terug. Ik heb de lol daarvan nooit begrepen.”

Mattie geeft nog mee dat hij het liefst van al bij luxe boetieks koopt. Hij houdt ervan om dingen te voelen en te passen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder