Nieuwste
Peter R. de Vries normaal deze zomer weer in Promenade
De satirische talkshow Promenade was van plan om Peter R. de Vries deze zomer een derde keer uit te nodigen.
Dat verklapte maker Diederik Ebbinge in de Volkskrant. De misdaadjournalist maakte al twee keer zijn opwachting in de show. De eerste keer sprong hij plots uit een doos met een grote rode strik. Tijdens het tweede verrassingsoptreden zat hij onder een olifantenpak. De kijkers vonden het geweldig.
Wilde er niets voor hebben
Diederik Ebbinge zegt dat hij zelf heel verrast was dat Peter op de uitnodiging inging. Hij zei: “Ik dacht: dit gaat hij nooit doen. Maar hij antwoordde binnen vijf minuten dat hij graag meewerkte en meldde het productieteam dat hij er absoluut niks voor wilde hebben.”
Peter had wel één eis: de opnames moesten klaar zijn voor de wedstrijd van Ajax. “We prepareerden het zo dat we eerst dat stukje opnamen. Ik denk dat hij een half uur binnen is geweest.”
Excuses
In de oudejaarsspecial van de Promenade deed Peter een parodie op The Masked Singer. Daar was hij vermomd als Ganesha. Later bood hij hiervoor zijn excuses aan. Diederik zegt: “Hij nam het volledig voor eigen rekening. Dat vond ik tekenend voor hem.”
De redactie van de show wilde Peter er ook dit jaar weer bij. Het nieuwe seizoen begint vanaf 15 augustus.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.