Nieuwste
Persconferentie kabinet: scherpe maatregelen voor horeca en evenementen
Tijdens de persconferentie van vanavond kondigde het kabinet strenge maatregelen aan om de verspreiding van corona tegen te gaan.
De voorbije week is het aantal positieve tests verzevenvoudigd ten opzichte van de week ervoor. Het kabinet neemt maatregelen om de snelle verspreiding tegen te gaan. Clubs en discotheken moeten onverbiddelijk helemaal dicht. De horeca moet de deuren sluiten om middernacht. Ze mogen dan pas om 6 uur weer open.
Rutte over de stijgende cijfers: “De afgelopen week heeft iedereen kunnen zien dat toch een wolk voor de zon is geschoven door de besmettelijke deltavariant.” De premier beseft dat de beperkingen niet leuk zijn, maar wel noodzakelijk.
De nieuwe coronamaatregelen gaan van kracht vanaf zaterdag om 6 uur en gelden minstens tot vrijdag 13 augustus. Dan zal het kabinet de situatie opnieuw evalueren.
Vooral de discotheken en clubs zijn getroffen. Het systeem van de toegangstests bleek niet waterdicht en er waren her en der coronaclusters.
Andere belangrijke maatregel is dat de toegangstesten voor de horeca op pauze gaan. Vanaf zaterdag moet er dus weer anderhalve meter afstand gehouden worden in kroegen en restaurants. De horeca moet ook om middernacht dicht. De afschaffing van het sluitingsuur was dus van korte duur.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.