Nieuwste
Onderzoek Peter. R de Vries: alle sporen leiden naar Taghi als opdrachtgever
Het onderzoek naar de aanslag op Peter R. de Vries wijst steeds meer naar de omgeving van Taghi als opdrachtgever.
Meerdere bronnen bij de politie onthullen: “Alles wijst zijn kant op.” Door de snelle arrestatie van de verdachten zijn niet alle sporen uitgewist.
Het Team Grootschalig Onderzoek is wel behoedt voor tunnelvisie in deze fase van het onderzoek. Daarom worden alle pistes nog open gehouden. De meeste onderzoekers zitten echter op het spoor van Taghi. “Tot nu toe wijst veel erop dat de aanslag uit die hoek komt”, klinkt het.
Niet zorgvuldig
Een bron bij het onderzoek geeft mee dat de verdachten onzorgvuldig waren in het wissen van hun sporen. De politie zal wellicht dus snel meer duidelijkheid krijgen over de ware toedracht van de aanslag op de misdaadjournalist.
Volle neef
Wat nog meer doet vermoeden dat Taghi achter de liquidatiepoging zit, is dat Delano G. een volle neef is van een jeugdvriend van Taghi. Het gaat om Jaouad W. die in beeld komt in het 26Koper-onderzoek. Jaouad maakte deel uit van een vuurwapengevaarlijke bende die liquidaties moest plegen. Ook Tiel en Maurik, de gemeentes waar de verdachten zijn opgepakt, komen voor in datzelfde onderzoek.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.