-

Nieuwste

Mishandelde Frédérique (14) wil niet dat dader de cel in vliegt

Frédérique

Frédérique Brink (14) is maandag zwaar mishandeld omdat ze niet wilde zeggen of ze een meisje of jongen is.

De vader van het meisje deed het relaas bij Humberto. Toen Frédérique maandag onderweg was in Amstelveen, vielen een groep jongens haar lastig. Ze vroegen haar of ze een jongen of een meisje is. Het meisje antwoordde: “Dat maakt toch niet uit? Ik ben wie ik ben en jij mag zijn wie je wil zijn.”

De jongens reageerden meteen heel agressief. Ze begonnen haar stevig in elkaar te slaan. Het meisje hield aan de aanval een gescheurde lip, gebroken tanden en neus over. Ze moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

Vader Paul deelde het verhaal op de sociale media. Heel Nederland leeft mee met het meisje. De vader vertelt dat het een hele opluchting is dat er een 14-jarige dader is opgepakt. Toch hoopt Frédérique dat de jongen niet te lang in de cel moet zitten.

Verdrietige situatie

Paul getuigt: “Dit is een heel verdrietige situatie en, even afgezien dat ik als vader ontzettend verdrietig ben en pijn heb over de pijn en het verdriet van Frédérique, zitten er nu ook twee ouders thuis die vanochtend hun dag heel anders zijn begonnen en die een zoon hebben die in de cel zit. Van alle kanten is het verschrikkelijk triest.”

De aangeslagen vader voegt er nog aan toe dat hij niet boos is. “Wat heb ik daaraan? Moet ik hier sputterend aan tafel zitten en met de hand op de tafel slaan?” Wel is hij als ouder natuurlijk heel droevig. “Je hebt natuurlijk verdriet en wil als vader de pijn van je dochter overnemen, maar dat kan niet.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder