Nieuwste
Mensen woest na misselijke RTL Boulevard-tweet Thijs Römer
Thijs Römer haalde op Twitter hard uit naar RTL Boulevard. Mensen reageerden woedend en hij was er als de kippen bij om de tweet te verwijderen. Toch blijven social mediagebruikers hem bestoken met kritiek.
In de nasleep van de aanslag op Peter R. de Vries waren er ook zware bedreigingen aan het adres van RTL Boulevard. Dit weekend kon het programma twee avonden op rij niet doorgaan. Dat was de eerste keer in de geschiedenis.
Thijs Römer vond het nodig om zich vrolijk te maken over de hele situatie. Hij tweette: “Ik snap dat idee van een ‘aanslag op de journalistiek’, maar vond die paar dagen zonder RTL Boulevard best verfrissend.”
Respectloos
Mensen reageren geschokt. Talrijke social mediagebruikers vinden het getuigen van weinig respect dat hij het programma zo aanvalt. Iemand laat weten: “Wat een misselijke tweet, gezien de situatie. Echt minpunten voor jou!”
Thijs zag zijn fout wellicht in en verwijderde de tweet. Maar mensen zijn zo boos dat ze de screenshots blijven delen. Zo post iemand: “Hoi Thijs Römer. Ik deel je smakeloze bericht wel nog een keertje. Kan Nederland het zien.”
Hoi @thijsromer. Ik deel je smakeloze bericht wel nog een keertje. Kan Nederland het zien ☺️ #rtlboulevard #peterrdevries pic.twitter.com/YiilXFxVT6
— dees (@DNVO97) July 13, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.