-

Nieuwste

KLM onderzoekt filmpje van juichende medewerkers als vliegtuig opstijgt naar Marokko

KLM

Op de sociale media gaat een filmpje rond van KLM-medewerkers die juichen wanneer een vliegtuig naar Marokko vertrekt.

De luchtvaartmaatschappij onderzoekt de video met prioriteit en reageert met afschuw. Een man in KLM-hesje roept uitbundig: “Daar gaat weer een volle kist met Marokkanen terug naar Marokko, allemaal een enkeltje. Oprotten, oprotten?” Andere mensen om hem heen jubelen uitgebreid mee.

De vliegtuigmaatschappij laat onderzoeken of het inderdaad om hun medewerkers gaat. Ze kondigen alvast passende maatregelen aan. Ook verzoeken ze sociale mediagebruikers om de video te verwijderen. Het is niet meteen geweten wanneer de video is opgenomen.

De onderneming laat weten: “Wij hebben met afschuw kennisgenomen van deze video en KLM verwerpt deze getoonde beelden en uitspraken. Als dit inderdaad KLM-personeelsleden zijn, zullen wij uiteraard meteen passende maatregelen treffen.

Als wereldwijde luchtvaartmaatschappij waardeert KLM al haar passagiers. KLM maakt geen onderscheid op basis van leeftijd, geslacht, nationaliteit, ras, religie of levensstijl. De video is meteen intern doorgestuurd naar de relevante afdeling, waar deze op dit moment met hoge prioriteit wordt onderzocht.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder