Nieuwste
Kabinet biedt excuses aan voor al te rooskleurig coronabeleid
Het kabinet biedt excuses aan voor de al te ondoordachte versoepelingen van drie weken geleden. Dat is een heel andere houding dan de persconferentie van vrijdag.
Vrijdag zijn de maatregelen halsoverkop weer aangescherpt na de explosie van coronabestemmingen, vooral te wijten aan de deltavariant.
Rutte verklaart: “Wat aanvaardbaar leek, is niet goed uitgepakt. Er is een inschattingsfout gemaakt. Daar balen we van. De Jonge treedt de premier bij: “De les is dat als je je op onbekend terrein begeeft, je dan toch het zeker voor het onzekere moet nemen.” Dat is iets wat het kabinet dus niet gedaan heeft.
Te rooskleurig
De premier steekt de hand in eigen boezem. Hij had het ook over de ietwat onhandige persconferentie van vrijdag. “Dan moet je ook bij jezelf te raden gaan en je afvragen ‘waarom ontstaat nou zo’n kritische rotsfeer?’”
De Jonge geeft toe dat het kabinet op meerder punten in de fout ging. Ze schetsten een al te rooskleurig beeld van de situatie en de versoepelingen zijn te snel doorgeduwd.
Verstandig land
Rutte meent dat met de aanscherping van de maatregelen de situatie wel goedkomt. Hij doet een beroep op het gezond verstand. “Nederland is een verstandig land”, klinkt het.
De Jonge heeft een wijze raad voor mensen die graag een feestje bouwen: “Blijf komend weekend zoveel mogelijk thuis en laat jezelf testen.”
Aftreden
Kan Rutte nog wel aanblijven? Daarop antwoordt hij: “Ik wil graag door met deze baan, dat is helder. Maar als er dingen niet goed gaan, moet je daar volstrekt open over zijn. Wij proberen dit recht te zetten.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.