Nieuwste
John van den Heuvel wil snel terug in RTL studio na aanslag op De Vries
John van den Heuvel wil zo snel mogelijk weer terug de RTL Boulevard studio induiken. Hij is hoegenaamd niet bang na de aanslag op collega Peter R. de Vries.
Dat laat hij weten in een Instagrampost waarin hij zijn steun uitdrukt aan zijn collega’s van het televisieprogramma.
(Lees verder onder het bericht)
Dit bericht bekijken op Instagram
Van den Heuvel schrijft: “Chapeau voor het fantastische en dappere team van RTL Boulevard dat na een dramatische week er vanavond gewoon stond en niet wijkt voor de dreiging van geweld. Ik hoop snel weer aan de zijde van mijn collega’s te staan. Trots op dit team.”
Zware dreiging
Zelf is John niet meer in de studio geweest sinds de aanslag op De Vries. Ook hij krijgt al langer te maken met bedreigingen.
Na een zware dreiging eind 2018 kon hij drie maanden lang niet meer aan de desk van RTL Boulevard verschijnen.
Maandag ging het programma voor het eerst sinds vrijdag weer live. Dit weekend moesten de uitzendingen afgelast worden vanwege een dreiging vanuit het criminele milieu. De politie kreeg aanwijzingen over een mogelijke aanval met machinegeweren of een raketwerper.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.