-

Nieuwste

IC-arts Gommers haalt fors uit: ‘Rutte en De Jonge moeten excuses aanbieden’

Gommers

IC-baas Diederik Gommers vindt dat Mark Rutte en minister Hugo de Jonge tijdens de persconferentie van vrijdag hun excuses hadden moeten aanbieden.

Gommers schrijft op Instagram: “Ik begrijp niet waarom Rutte en De Jonge niet gewoon sorry hebben gezegd op de persconferentie.”

De intensive care-arts zegt dat het volstrekt logisch is dat het huidige grote aantal coronabesmettingen niet was voorzien in de RIVM-modellen. Hij legt uit: “Daar was geen rekening gehouden met ons ‘oude’ gedrag als gevolg van veel te positieve uitlatingen van het kabinet en de toegangstesten die niet op orde waren.”

Of we ons zorgen moeten maken over een vierde golf kan de arts niet zeggen. Gommers zegt: “Op dit moment weten we dat gewoon niet.”

Te rooskleurige voorstelling

De ic-baas legt de vinger op de wonde: er is gewoon te rooskleurig gedacht over versoepelingen. “Het leek allemaal namelijk zo mooi eind juni, want de ziekenhuis- en ic-opnames met COVID-19-patiënten daalden als een speer. Dat was ook steeds de meetlat van eventuele versoepelingen. Er waren waarschuwingen uit Engeland over de deltavariant, maar wij hoopten dat we iets verder waren met onze volledige vaccinaties.”

Agressieve deltavariant

Doordat de onder andere de deltavariant agressiever is, heb je ook minder besmettingen nodig om de intensive care afdelingen weer snel te doen vollopen. Volgens hem worden vooral ongevaccineerden sneller zieker.

Hij waarschuwt: “In plaats van twaalf miljoen volwassenen in 2020, zijn er nu drie miljoen ongevaccineerden in de herfst van 2021. Je hebt maar duizend ernstig zieke patiënten nodig om de ic’s weer te laten overlopen. Hopelijk zijn we er op tijd bij, maar het is duidelijk minder positief geworden.”

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Diederik Gommers (@diederikgommers)

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder