Nieuwste
Code oranje: TUI annuleert alle reizen naar Spaanse eilanden
Vrijdag verandert het reisadvies voor de Spaanse eilanden naar oranje. Vakantiereizen naar de Balearen, zoals Menorca, Mallorca en Ibiza, zijn dan afgeraden. TUI meldt dat ook de Canarische eilanden op oranje gaan.
TUI annuleert bijgevolg alle vakanties naar de Canarische Eilanden en de Balearen tussen 16 juli en 2 augustus. Een woordvoerder verklaart: “Deze reizigers krijgen hun geld terug en kunnen zelf nog een andere bestemming uitzoeken.”
Corona-uitbraak
Halverwege mei gingen de Spaanse eilanden de Balearen op geel. Daarmee was bijvoorbeeld Ibiza een van de eerste opties om weer te kunnen reizen. De voorbije weken ging het op verschillende eilanden de foute kant op. Door Britse examenreisjes braken er coronahaarden uit en raakten ook Nederlandse jongeren besmet.
Reisadvies
Normaal wijzigt het reisadvies op woensdagen, maar gezien de snel veranderende situatie doen ze er in Den Haag nu een dag langer over. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken wil nog niets kwijt, maar naar alle waarschijnlijkheid gaan er dus verschillende landen en zones weer op oranje.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.