Nieuwste
Britten witheet van woede over verplichte vaccinatie voor nachtleven
De Britten zijn woedend vanwege de verplichte vaccinatie voor het betreden van een discotheek of club vanaf september.
Niet alleen de horeca en de jongeren reageren witheet van woede, maar ze krijgen ook bijval van rechters en wetenschappers.
Hoewel enkele ministers nog ontkenden dat er een coronapaspoort komt, kwam Boris Johnson verrassend genoeg met een andere verklaring. Michael Kill, directeur van de vereniging van ondernemers in het nachtleven, zegt: “Een week geleden zei de gezondheidsminister ons nog dat vaccins niet verplicht zouden zijn. Wat een puinhoop.”
Wetenschappers
Rechters en wetenschappers begrijpen de kritiek van de horeca en de jongeren. Vooraanstaande wetenschappers waarschuwen voor het moment waarop aansporing en dwang elkaar ontmoeten. Ook oud Lord Sumption van het Supreme Court vindt de maatregelen totaal onnodig.
Advies OMT
In Nederland adviseert het OMT eveneens om jongeren die van club tot club gaan te laten testen. Zelfs wanneer ze gevaccineerd zijn. Zo niet, kunnen ze het virus nog altijd verspreiden. De Britten daarentegen kozen met Freedom Day voor een volledige opening. Dat er vanaf september dan toch vaccinatiebewijzen nodig zijn voor het nachtleven, leidt tot woedende reacties.
Labour-politicus Justin Madders vraagt zich af: “Hoe kan het veilig zijn om nu naar een discotheek te gaan, zonder enige maatregelen en in september heb je een dubbele vaccinatiestatus nodig? Dit slaat nergens op.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.