Nieuwste
Bram Moszkowicz barst in tranen uit na vraag over Peter R. de Vries
Bram Moszkowicz, voormalig strafrechtadvocaat, barstte in tranen uit tijdens de uitzending van Shownieuws van woensdagavond.
Gevraagd hoe hij zich voelt na de aanslag op Peter R. de Vries was hij zichtbaar geëmotioneerd. “Veel. We zijn vrienden. Hebben 30 jaar samengewerkt. Het is niet makkelijk”, vertelt hij aangeslagen.
Bram vindt dat er toch beveiliging moest zijn. Hij legt uit: “Ik zit iedere keer met de gedachte: hadden we niet iets moeten doen? Om het uit zijn hoofd te praten om zonder beveiliging te lopen. Als je weet dat-ie naar Boulevard gaat, dat zijn de gevaarlijke momenten, dat je dan zegt: ‘Nou, Peter, neem dan iemand mee’.”
Ook hij praatte er weleens over met de misdaadjournalist, maar tevergeefs. “Hij is heel principieel, recht door zee”, vertelt Bram.
Hoop
Bram hoopt van harte dat Peter het zal redden. De journalist vecht momenteel nog voor zijn leven. Daarover zegt hij: “Mijn gevoel zegt me dat ‘ie het zal overleven, maar misschien is dat wishful thinking. Het is een vriend van de familie. Niet dat dat nu zo belangrijk is, maar het komt aan. Het heeft impact op me.” Na de reclame zou Bram niet meer aan de tafel aanschuiven.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.