Nieuwste
Advocaten kroongetuige eisten tevergeefs bescherming voor Peter R. de Vries
De advocaten van kroongetuige Nabil B. onthullen dat ze bij de Staat aandrongen op bescherming voor Peter R. de Vries.
In Op1 laten de raadslieden zich kritisch uit over de handelswijze van de overheid. Peter Schouten en Onno de Jong zeggen dat ze de beveiliging van de misdaadjournalist bespraken met verschillende instanties en De Vries zelf. De NCTV en het Openbaar Ministerie gaven hier geen gevolg aan.
De Jong legt uit: “Die gesprekken verliepen niet altijd even harmonieus en ik vind het te makkelijk om nu te zeggen, als Staat, ‘jij wilde dat niet’. De Staat heeft natuurlijk altijd een zorgplicht en als er informatie is, dan moet je handelen.”
Zorgplicht Staat
Schouten treedt De Jong bij en vindt dat de Staat ook anders had kunnen handelen. Hij verwijst naar een incident dat plaatsvond na afloop van een uitzending van Op1.
Toen de advocaten en De Vries na de opnames vertrokken, zagen ze de misdaadjournalist alleen in het donker naar zijn auto lopen. Schouten begeleidde hem naar zijn auto en bracht zijn beveiliging onder de aandacht van de NCTV. “Toen heb ik gezegd: ‘Dat kan niet. Voor mijn part gaan jullie achter hem aanlopen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.